X54

X54 9005 avgår från Mjölby 2014-09-07
X54 9005 i Frövi 2015-12-31. Anledningen till den tillfälliga träplattformen var att ett godståg spårat ur på linjen mot Lindesberg vilket omöjliggjorde att tågen mot Borlänge kunde angöra det ordinarie plattformen då det fortfarande var fel på spåret inne i Frövi och därför fick man sätta upp en tillfällig plattform.
X54 9005 ankommer Mora 2019-07-12
X54 9005 vid Jakobshyttan norr om Motala 2020-04-26. Här kommer banan att linjerätas när man bygger nytt dubbelspår. Det nya spåret kommer att vika av åt det håll jag står.
X54 9005 vid Godegård 2022-04-25. Man har nu påbörjat arbetet med dubbelspårsutbyggnad av banan Hallsberg-Degerön och arbetet syns i bakgrunden.
X54 9006 ankommer Tällberg på Siljansbanan 2009-09-01
X54 9006 utanför Godegård 2016-06-16
X54 9006 vid Dunsjö norr om Mariedamm 2016-11-28. Här kör inte längre tågen utan de åker på nytt dubbelspår till vänster om mig utanför bild. Spåret på bilden är idag rivet.
X54 9006 ankommer Storå 2020-03-10
X54 9006 rullar in mot Ställdalen norrifrån på "Hörkenspåret" 2023-11-21
X54 9056 rullar in mot Mjölby 2015-11-25
X54 9056 ankommer Skänninge norrut 2019-04-10
X54 9056 utanför Mariedamm 2020-07-03. Här kommer man att bygga nytt dubbelspår.
X54 9056 på "Långängsspåret" mellan Skymossen och Hallsberg på väg från Mjölby 2020-07-03
X54 9056 rullar ut från Godegård söderut 2022-04-26
X54 9056 och X10 3203 i Ludvika 2023-11-21
X54 3288 (idag 9057) passerar Fågelsta mellan Motala och Mjölby 2007-06-21. Detta var före man byggde dubbelspår här. Idag ser platsen helt annorlunda ut.
X54 3288 mellan Fågelsta och Motala där det idag är dubbelspår 2007-06-21
X54 9057 ankommer Ängelsberg 2021-07-10
X54 9068 mitt i ombyggnationerna vid Kallhäll 2014-08-10