X54

X54 9005 avgår från Mjölby 2014-09-07
X54 9005 i Frövi 2015-12-31. Anledningen till den tillfälliga träplattformen var att ett godståg spårat ur på linjen mot Lindesberg vilket omöjliggjorde att tågen mot Borlänge kunde angöra det ordinarie plattformen då det fortfarande var fel på spåret inne i Frövi och därför fick man sätta upp en tillfällig plattform.
X54 9005 ankommer Mora 2019-07-12
X54 9005 vid Jakobshyttan norr om Motala 2020-04-26. Här har banan numera linjerätas när man byggde det nya dubbelspåret. Det nya spåret viker numera av åt det håll jag står och spåret tåget kör på är numera rivet.
X54 9005 vid Godegård 2022-04-25. Man har här påbörjat arbetet med dubbelspårsutbyggnad av banan Hallsberg-Degerön och arbetet syns i bakgrunden.
X54 9005 ankommer Ramnäs 2024-04-24
X54 9006 ankommer Tällberg på Siljansbanan 2009-09-01
X54 9006 utanför Godegård 2016-06-16
X54 9006 vid Dunsjö norr om Mariedamm 2016-11-28. Här kör inte längre tågen utan de åker på nytt dubbelspår till vänster om mig utanför bild. Spåret på bilden är idag rivet.
X54 9006 ankommer Storå 2020-03-10
X54 9006 rullar in mot Ställdalen norrifrån på "Hörkenspåret" 2023-11-21
X54 9006 möter ER1 055 i Skänninge 2024-06-24
X54 9006 invid Godegårds kyrka 2024-07-07. Numera kör tågen på det nya dubbelspåret som ses bakom tåget.
X54 9006 på gamla enkelspåret vid Anderstorp norr om Godegård som inte längre används 2024-07-07
X54 9056 rullar in mot Mjölby 2015-11-25
X54 9056 ankommer Skänninge norrut 2019-04-10
X54 9056 utanför Mariedamm 2020-07-03. Här kommer man att bygga nytt dubbelspår.
X54 9056 på "Långängsspåret" mellan Skymossen och Hallsberg på väg från Mjölby 2020-07-03
X54 9056 rullar ut från Godegård söderut 2022-04-26
X54 9056 och X10 3203 i Ludvika 2023-11-21