
X10p 201 vid Rybokrossen mellan Hägernäs och Rydbo 2009-01-02. Här går spåret numera åt höger i bild för att angöra Arninges nya station. Spåret rakt fram är rivet.

X10p 203 vid Roslags Näsby 2016-11-27. Här har man byggt om både stationen och bangården så platsen ser annorlunda ut.

X10p 207 ankommer Bällsta norrut 2013-04-05. Här är det idag dubbelspår och Bällstas station med mittplattform ligger där tåget befinner sig i bild.

X10p 209 mellan Visinge och Täby kyrkby 2014-04-22. Här ses hur linjerätningen ut från Visinge norrut håller på att byggas. Där tåget kör är det idag en gång- och cykelbana.

X10p 209 vid Rydbokrossen 2017-01-02. Spåret svänger idag av till höger efter plankorsningen som nu är ersatt av en bro.

X10p 209 lämnar Täby kyrkby norrut 2019-12-09. Här ses förberedande arbeten för dubbelspårsutbyggnad.

X10p 210 korsar Portvägen i Enebyberg 2021-11-20. Denna plankorsning ska ersättas av en bro under järnvägen.

X10p 211 i "Täljökurvan" mellan Rydbo och Täljö 2014-02-20. Här går det inte längre något spår utan man har linjerätat banan när man byggde dubbelspår så den går i en annan sträckning.

X10p 211, 206 samt 233 på Stockholms östra 2015-03-13. Här har man byggt om så även spår 6 och 7 till vänster är i samma höjd som de övriga spåren till höger.

X10p 212 passerar plankorsningen med Ålkistevägen vid Frescati 2021-11-20. Denna plankorsning har numera rivits och ersatts av en vägtunnel under järnvägen strax bakom tåget.
X10p