Efter trafikstart 2021-01-04—08-12

Den tidtbellsbundna och reguljära spårvagnstrafiken i Lund startade vid tidtabellsskiftet den 13 december 2020 och nu trafikeras Lunds spårvagnsnät med vagnar av typen CAF Urbos 100 på sträckan mellan Lund C/Clemenstorget-ESS.
Vagn 02 har lämnat hållplatsen Brunnshögstorget på väg in mot stan 2021-01-04
Vagn 02 vid MAX IV 2021-01-04
Vagn 02 möter vagn 03 strax intill start/ändhållplatsen ESS som ligger till höger efter kurvan 2021-01-04
Vagn 02 strax efter Brunnshögstorget i riktning ESS 2021-07-12
Vagn 02 på St Laurentiigatan 2021-08-12
Vagn 02 på St Laurentiigatan nedanför Allhelgonakyrkan 2021-08-12
Vagn 02 vid Sölvegatan mellan Ideontorget och LTH 2021-08-12
Vagn 03 mellan MAX IV och Brunnshögstorget 2021-01-04. Notera hur spårvagnen ännu kör genom åkermarken utan någon större bebyggelse runt om.
Vagn 03 ankommer strax till ändhållplats ESS och ska här korsa Odarslövsvägen 2021-01-04
Vagn 03 vid ESS 2021-01-04
Vagn 03 mellan MAX IV och Brunnshögstorget 2021-07-12
Vagn 04 mellan Brunnshögstorget och MAX IV 2021-01-04
Vagn 04 är strax vid MAX IV 2021-01-04
Vagn 04 har precis åkt under Tornavägen och åker längsmed Baravägen 2021-08-12
Vagn 05 ankommer Universitetssjukhuset 2021-08-12
Vagn 05 längs Baravägen 2021-08-12
Vagn 05 nedanför Allhelgonakyrkan och svänger strax in på St Laurentiigatan 2021-08-12
Vahn 05 vid Lund C 2021-08-12
Vagn 07 under leveranskörning till Lund från fabriken i Spanien 2021-01-04. Denna dök helt oväntat upp när jag var och fotograferade spårvagnsnätet
Vagn 07 ska strax lastas av lastbilstrailern för att sättas på räls i Sverige för första gången. Vagn 01 fanns ute för att kunna köra in vagn 07 i depån, 2021-01-04