Sedan jag sist besökte Burlöv för ett år sedan så har man hunnit öppna en av de två nya plattformarna som kommer att vara permanenta när arbetet är klart. Både norr- och södergående tåg stannar just nu vid den som ska användas av norrgående tåg när arbetet är klart.
Här gick man förr till plattformarna då den gamla gångtunneln under spåren låg längre fram här.
Ytterligare en bild på gamla nedgången.
Nya gångtunneln under spåren vid plattformarna sett från öster.
Så en bild från andra sidan, dvs från västra sidan.
Företagsvägen i riktning norrut mot plattformarna. Det har hänt en del här sedan jag var här första dokumentationstillfället 2017.
Ner i gångtunneln ser det ut såhär.
Ljusinsläpp från taket där plattformarna ligger ovanför.
Biljettautomater bakom alla stängsel. Dessa stängsel försvinner när den nya plattformen vars uppgång ses till vänster är klar.
Uppgången mot den ännu enda plattformen.
Direkt när man kommit upp från gångtunneln ser det ut såhär söderut.
Och såhär ser det ut norrut.
Vi vandrar vidare norrut.
Bygge pågår som bäst av den andra plattformen som ska användas av södergående tåg när arbetet är klart.
Nästan framme vid kanten i norränden.
Vy blickat norrut från plattformskanten. Numera är två spår klara här och dessa kommer att användas även när hela fyrspåret är klart, då för norrgående tåg. Än så länge kör man som dubbelspår.
Söderut från norra plattformsänden ser det ut såhär.
Vi vandrar vidare längs plattformen söderut.
Norrut igen ses plattformstaket och taket under uppbyggnad på plattformen till höger.
Söderut återigen.
Framme vid plattformskanten i södra änden blickat söderut.
Dela album
11 juli 2021
Sedan jag sist besökte Burlöv för ett år sedan så har man hunnit öppna en av de två nya plattformarna som kommer att vara permanenta när arbetet är klart. Både norr- och södergående tåg stannar just nu vid den som ska användas av norrgående tåg när arbetet är klart.
11 juli 2021