Vid Centralen, eller Stockholm City som stationen heter var det visning den 12 oktober 2014. Här stannar tågen numera vid två plattformar, en för norrgående och en för södergående tåg.
Vi har precis kommit ner i tunneln och har denna blick mot en av plattformarna för norrgående tåg.
Utfarten mot söder där södergående tåg idag kör på i den ena av de båda tunnlar för södergående tåg.
Här ses den vänstra av tunnlarna där de södergående tågen idag kör, fotad mot norr, mot plattformarna som ligger en bit bort i bild.
Vi har kommit längst norrut av de fyra tunnlarna och blickar söderut genom norra tunneln där södergående tåg ska gå.
Då fortsätter vi att gå norrut genom den nordligaste av tunnlarna för södergående tåg, bort mot plattformen för södergående tåg vid station Stockholm City.
Vi kliver strax upp på plattformen för södergående tåg.
Plattformen för södergående tåg sett från blivande spårområdet.
En blick bakåt i tunneln där idag tågen kör söderut.
Rulltrappor m.m under färdigställande vid Stockholm City.
Rulltrapporna upp mot mellanplanet.
Plattformen vidare norrut för södergående tåg.
Här från plattformen söderut. Idag kan man inte ta en bild såhär då det är plattformsvägg mellan plattform och spår.
Tunneln för södergående tåg på andra spåret söderut.
Plattformen för södergående tåg sett i en annan vinkel.
Här ser vi södra änden av den nya plattformen för norrgående tåg växa fram.
Norrgående plattformen sett i en annan vinkel. Idag kör det tåg här framför plattformen.
En titt upp på plattformen för norrgående tåg.
Här vandrar vi nedanför plattformen för norrgående tåg, här fotat norrut.
Söderut genom tunneln där norrgående tåg kör.
Den norrgående plattformen.
Dela album
Etapp Centralen
Vid Centralen, eller Stockholm City som stationen heter var det visning den 12 oktober 2014. Här stannar tågen numera vid två plattformar, en för norrgående och en för södergående tåg.
Etapp Centralen