Vi börjar i Stockholm den 1 mars och vid ena ändpunkten på tunnelbanans gröna linje, nämligen i Hagsätra där jag står på plattformskanten och fotar utåt.
En blick över plattformen vid Hagsätra.
Jag var tillsammans ett par andra ute på kryssning med Viking Lines Cinderella den 1-2 mars och här möter vi den 2 mars, m/s Sea Wind påväg mot Åbo i Stockholms ytterskärgård.
Senare på eftermiddagen på Stockholm C hittar vid en AFM7 kopplad mot ett Rc-lok.
Fin soluppgång över Nässjö var det den 6 mars då vi strax ankommer med tåg från Jönköping.
Har X61'an blivit ett ånglok? Nej, det är bara värmeverket i bakgrunden som det ryker ur och som syns ovanför X61 203 som här står i Tranås i väntan på avgång mot Norrköping den 11 mars.
Y2 1384 "Herulen" rullar in i Mjölby på provkörningstur från Linköping den 11 mars till många X2-resenärers förundran.
X2'an, tåg 533 kom istället in på spår 3 efter spårändringar p.g.a ställverksfel, så här rullar tåg 533 in i Mjölby påväg mot Malmö.
Så två bilder från Hestra senare samma kväll där vi ser tåg 339 från Göteborg mot Kalmar rulla in.
Rc6 1408 rullar alltså in här i Hestra påväg ner mot Kalmar.
Den 15 mars är vi i Alvesta och ser här stationsbyggnaden där man från den nya gångbron höll på att bygga en "genväg" direkt in i stationshuset som här inte var byggd ännu, utan man hade byggt glasväggarna, men inte öppningen in mot stationshuset.
Ännu en bild på den ännu ej byggda ingången in mot stationshuset från gångbron.
X11 3187 rullar in i Alvesta på sin väg från Nässjö mot Växjö.
TMZ 1406 växlade även denna dagen i Alvesta och rullar här över den numera stängda övergången där man tidigare gick över spåren före det att gångbron hade byggts.
Rc6 1410 med tåg 336 från Kalmar mot Göteborg rullar här in i Alvesta.
Samma tåg har här ankommit till Borås och avgår strax vidare mot Göteborg.
I Borås fanns även X12 3195 som snart ska rulla mot Herrljunga och Uddevalla. I bakgrunden syns uppställda X14 3240.
Här stiger resenärerna ombord på samma tåg.
Senare samma eftermiddag är vi i Jönköping och ser återigen X11 3187 rulla in påväg från Nässjö.
Tåget har ankommit spår 1 i Jönköping och skall strax vända tillbaka mot Nässjö och sedemera Växjö som tåg 98413.
På morgonen, runt kl 8.10 den 18 mars så rullar X52 9041 sakta in mot Huskvarna påväg från Skövde mot Nässjö med tåg 7209.
Sedan vart det tågmöte mellan två Krösatåg i Huskvarna på morgonen. X11 3188 med tåg 98417 (annonseras som 98585) rullar in i Huskvarna på sin väg från Jönköping mot Nässjö och sedan vidare mot Växjö.
Vagnen har svängt in på sidan, spår 1 i Huskvarna.
Här inväntas tågmötet med det andra Krösatåget mot Jönköping.
Och här rullar X11 3113 in med tåg 8558 mot Jönköping.
Det blir tågmöte mellan två X11'or i Huskvarna.
Och här fortsätter X11 3188 sin färd mot Nässjö och sedemera Växjö.
Lite senare under förmiddagen ser vi Td 393 som just har gjort rundgång i Jönköping efter ankomst från Nässjö för att köra med ett par vagnar till Jönköpings godsbangård.
Hela tåget ses här på Jönköping C samma förmiddag.
Den 19 mars så ser vi Y2 1381 "Carl Boberg" rulla in mot Vimmerby med tåg 8313 mot Kalmar.
Mätvagnen, eller Ultraljudsvagnen som det väl är numera står tillsammans med TMY 1111 i Nässjö på kvällen den 22 mars och mäter spåret vid spår 2a.
Den 23 mars var det dags att åka med Svenska Motorvagnsklubbens årliga vårresa som man brukar göra i mars. Här före avgång från Falköping och dagens resmål var b. la Karlstad, Skoghall och Kil innan vi via Vänerbanan mot Göteborg åkte tillbaka söderut.
Här görs uppehåll i Laxå på vår väg mot Karlstad och till vänster ses SJ Regionaltåg 168 som denna dagen utgjordes av ett X2-tågsätt.
CargoNet's tåg draget av 119 010 passerar också igenom Laxå här under vårat uppehåll där.
Vi har tagit oss in på Värmlandsbanan och har fått stanna till för tågmöte i Svartå.
Här är det första tågmötet av två, nämligen med SJ's tåg 50 från Oslo mot Stockholm, denna dagen draget av Rc6 1384.
Det andra tågmötet bestod av Tågabs tåg från Karlstad till Laxå med anslutning där mot Göteborg resp. Stockholm. Tåget drogs denna dagen av Rc6 1323.
Vi har precis passerat förbi Kristinehamn där dessa f.d Värmlandstrafiks Y1'or stod uppställda i väntan på vidare öden. Här sex stycken på raken och närmast i bild Y1 1278.
Framme i Karlstad där först SJ's X52E 9080 skulle avgå mot Göteborg till höger. Till vänster syns Värmlandstrafiks X52 9067 avvakta avgång mot Charlottenberg och i mitten vårat utflyktståg.
Och här har vi just ankommit till Skoghall där det vart en stunds uppehåll innan vi åkte tillbaka mot Karlstad.
Vänder vi oss om så ser vi ett par flisvagnar som står uppställda på bangården.
Hector Rails 142 001-7 var också på besök i Skoghall denna förmiddagen.
Påväg tillbaka mot Karlstad C så stannade vi till vid denna vägövergång som har en vanlig signal som V-signal för tågen.
Vid Karlstad C stod dessa helguppstälda vagnar, b. la den blå Transitios X52 9017 i mitten.
Mellan de nya driftplatserna Klingerud och Stenåsen på sträckan Karlstad-Kil har man byggt nytt dubbelspår. Här har vi stannat till för fotostopp och här syns spåren i riktning mot Kil.
Strax före dubbelspåret börjar så delades vagnarna så man kunde ställa upp de på båda spåren jämsides.
Ytterligare en bild från samma ställe.
Framme i Kil för lunchuppehåll så ankom vi i den första vagnen först efter fotostoppet vid dubbelspåret och här rullar de andra två vagnarna in.
Snabbt vidare i bildserien till nästa uppehåll i Säffle, där det vart tågmöte med en Regina i tåg Göteborg-Karlstad som här i form av X52E 9079 rullar in till plattformen.
Möte mellan Reginan och vårat tåg i Säffle.
Nästa uppehåll på resan söderut gjordes i Trollhättan för förbigång av ytterligare en Regina.
Förbigången gjordes av tåg 371 påväg från Karlstad ner mot Göteborg och bestod av X52E 9078.
Nästa stopp gjordes vid Varpemossen och vid 'Granen Fredrik' som står planterad här. Tidigare stod den vid den gamla enkelspåriga linjen.
SMoK-tåget syns här vid Varpemossen.
Ett kortare stopp gjordes vid Lödöse Södra.
En spårvagn sedd från tåget vid Gamlestaden i Göteborg.
Jag hoppade av tåget för denna gången i Partille när man fortsatte mot Falköping, men hoppade där för att få lite tid i Göteborg för mat på kvällen.
Y2 1384 "Herulen" påväg mot Kalmar som tåg 8311 ses här precis ha avgått från Vimmerby den 25 mars.
Samma dag lite senare så rullar Y31 1424 in till Vimmerby påväg mot Linköping.
Tåget har släppt på alla resenärer och väntar på körtillstånd vidare.
Tågklararen ska just ge körtillstånd till föraren. Därmed är mars månad sida klar!